Sms som betalingskanal har mange funktioner og heraf mange fordele inden for marketing. Sms'er har en lav teknisk barriere, da alle har deres telefon lige ved hånden. Når du modtager sms-donationer får du tilsendt giverens kontaktoplysninger. På den måde er sms som betalingskanal et godt værktøj til leadgenering. Samtidig er sms nemt at pitche offline - "Send GIV til 1217".
Sådan får du sms som betalingskanal
Når du er kunde hos OnlineFundraising har du automatisk adgang til at sende og modtage sms'er.
Ønsker du at modtage sms'er, foregår det i SMS Inbound – læs mere her.
Ønsker du at sende sms'er foregår det i SMS Outbound – læs mere her.
Hvad er et keyword og hvad er en shortcode?
En shortcode er et særligt telefonnummer, der er designet til tovejsmeddelelser med høj kapacitet. En shortcode bruges til at sende og modtage sms-beskeder.
Et keyword er ordet, som dine givere og fremtidige medlemmer skriver i tekstfeltet, når de skal skrive en sms.
Hvis du vil vide mere, kan du klikke her.
Hvor ofte skal du ansøge?
Der er forskellige regler for ansøgning af keywords, afhængig af om du er medlem af ISOBRO eller ej. Er du medlem, er det nok kun at søge én gang for både keyword og shortcode.
Er du ikke medlem, skal du ansøge hvert år og for hvert keyword, du ønsker at bruge.
Vil du vide mere?
Hvis du er interesseret i at vide mere om sms som betalingskanal, kan du klikke her.
Ellers er du også velkommen til at kontakte os på support@onlinefundraising.dk.