Du kan sende bekræftelsesbeskeder ud til dine donorer, når de gennemfører en form for oprettelse, altså et sign-up, i forbindelse med en donation, et medlemskab eller en fast betaling. Det kan også være en oprettelse uden transaktion, f.eks. en underskriftindsamling.
Din bekræftelsesbesked knytter sig således til en formular, som er blevet udfyldt kort tid forinden.
Sådan sætter du bekræftelsesbeskeder op i forbindelse med oprettelse
Du kan opsætte dine bekræftelsesbeskeder i området Sign-up, som vedrører alt, der relaterer sig til udfyldelse af en formular, en telemarketing- eller face2face-aftale eller en egen integration, der netop er blevet gennemført.
Du kan se de forskellige oprettelser eller sign-ups længere nede, men først gennemgår vi, hvor du kan sende kvitteringsbeskeder ud.
Skriv din kvitteringsbesked til takkeside, e-mail og sms
Når du opsætter din kommunikation vedrørende oprettelse, kan du både vælge at sende beskeder ud via sms eller e-mail – foruden den tekst, der er på takkesiden på din hjemmeside.
Du klikker ganske enkelt på den enkelte sign-up og udfylder din tekst.
Kommunikation til takkeside
Når du skal oprette din kommunikation til takkesiden, er det under On screen html. Skabelonen er altid aktiv, så vi anbefaler, at du kigger på den som noget af det første. Til venstre kan du redigere din tekst og til højre ser du, hvordan det ser ud på takkesiden.
Kommunikation til e-mail
Når du ønsker at redigere din e-mail, har du både mulighed for at redigere din e-mail i den visuelle editor (som minder om MailChimp f.eks.), eller du kan opbygge din e-mail ud fra HTML ved at klikke på knappen Code.
Du finder forskellige skabeloner eller templates, som du kan tage udgangspunkt i, eller du kan selv bygge din e-mail fra bunden, hvis du ønsker det.
Kommunikation til sms
Det er ganske simpelt at oprette din kommunikation til sms – du skriver blot afsendernavn under "Sender name" og skriver den tekst, du ønsker at sende.
De forskellige typer af Sign-ups
Herunder ser en oversigt over de forskellige typer af sign-ups, som du kan sende bekræftelsesbeskeder ud i forbindelse med.
Non-transactional form submitted
Her kan du oprette beskeder, som bliver sendt ud i forbindelse med, at en formular uden transaktion er gemt. Det vil sige, der ikke bliver opkrævet nogen betaling eller tilmelding til noget abonnement eller aftale. Det kan f.eks. være en underskriftsindsamling. Teksten du skriver her, bliver brugt til at kommunikere bekræftelse herom.
Single payment complete
Hvis du har en formular, der tilbyder enkeltbetaling, vil du bruge denne tekst til at kommunikere bekræftelses herom, når din giver har udfyldt formularen.
Subscription complete
Teksten i denne meddelelse bruges, når en kontakt tilmeldes en betalingsaftale, der ikke har en straksopkrævning. Det kan være, når betalingsdatoen er sat på et senere tidspunkt, eller hvis betalingsmetoden har lukket ned for tilmelding – f.eks. ved oprettelse med Betalingsservice.
Subscription and single payment complete
Du vil bruge denne type meddelelse, når en betalingsaftale oprettes med en straksbetaling. Principielt kan straksbetalingen have et andet beløb end aftalen.