Dine workflows i Onboarding er en konfiguration af, hvilke handlinger dit agency på udføre på dine vegne, og hvilke datapunkter der skal opsamles i den forbindelse.
Workflows findes i to udstrækninger:
- Sign-up: handlinger der udføres i forbindelse med oprettelse af alle nye aftaler.
- Upgrade: samlende for handlinger, der forbedrer en eksisterende aftale, herunder forøgelse af frekvens og/eller beløb, samt udskiftning af betalingsmetode efter behov. Eksempelvis at ændre frekvensen fra årlig til månedlig, så donor/medlem støtter mere.
Workflow for sign-up
Et workflow for sign-up konfigureres af et valgfrit antal products. Et product kan være en aftale eller en enkeltdonation.
Disse kan hver især være fastlåst til specifikke beløb, frekvenser og betalingsmetoder eller være frie i den forstand, at dit agency selv kan definere beløbet i samtalen med et lead.
For at hvervning kan tilgå en kampagne tilknyttet et workflow for sign-up, er du nødt til at have en unik valgfri: ”External Lead ID”.
På denne måde kan Onboarding systemisk adskille det ene lead fra det andet på tværs af flere sessioner.
Review af sign-up
På billedet forneden ser du, at der mangler et External Lead ID, defineret af CRM eller phoner. Det vil ses i forbindelse med oprettelse af nye aftaler.
Når External Lead ID er indsat, vil det se således ud:
Workflow for upgrade
Et Workflow for upgrade konfigureres, som ved sign-up, med et valgfrit antal products, der hver især kan være fastlåst eller frie for agencies til at definere. Det er på samme måde også muligt at konfigurere, hvilke kontaktoplysninger der skal opdateres, og hvilke øvrige datapunkter der skal registreres.
Derudover er det muligt at angive:
- Hvilke betalingsmetoder agencies må udskifte til, såfremt det er nødvendigt.
- Hvorvidt agencies må annullere – og/eller pausere en aftale –
som de ellers forsøger at opgradere, hvis donoren skulle ønske det.
For at hvervning kan tilgå en Campaign tilknyttet et Workflow for Upgrade behøves der ikke et ”External Lead ID”, men derimod aftalens ”Subscription Guid”.
Hvis der mangler en Subscription guid i forbindelse med opgradering af en eksisterende aftale møder man denne fejlbesked:
Når Subscription guid er indsat og bekræftet, vil det se ud således:
Du kan se vores webinar, hvor Stephan forklarer yderligere om opsætning af workflow.