For at oprette en ny kampagne i Onboarding, skal du først have oprettet et workflow, som du kan tilknytte din kampagne. Når det er oprettet, kan du tildele workflows på tværs af kampagner.
1. Opret kampagnen
I menupunktet Onboarding vil du se nedenstående billede – her klikker du på Campaigns og dernæst Create new.
Derefter får du følgende vindue op, hvor du skal udfylde følgende:
1. Campaign name
Angiv, hvad du kalder den pågældende kampagne. Det vil også være vist for dit agency. Det er muligt at redigere navnet senere.
2. Description
Under kampagnens beskrivelse kan du skrive en mere uddybende tekst om kampagnes formål, som også vil kunne ses af dit agency. Du har også mulighed for at ændre denne tekst senere.
3. Workflow
Via dropdown-listen "choose workflow" kan du vælge et af dine eksisterende workflows. Det er muligt at ændre workflow senere, men vi anbefaler kun dette, hvis der er en fejl. Ellers er det muligt at oprette en ny kampagne, da der er ingen begrænsninger på, hvor mange kampagner du kan oprette.
4. Assign to agency
Hver kampagne kan kun være tilknyttet et enkelt agency. Du kan dog godt tilknytte flere kampagner til samme workflow.
Det er muligt, at ændre dit agency efter oprettelse af kampagnen, men det er med samme anbefaling som ovenstående. Vi anbefaler, at du opretter en ny kampagne, hvis du skal have et andet bureau ind over.
5. Running period
Perioden angiver, hvor lang tid den pågældende kampagne løber. Når den udløber, vil det være vist med røde tal, men den vil altså ikke blive arkiveret. Ønsker du at ændre perioden, som eksempelvis at skubbe sluttidspunkt frem eller tilbage, kan det sagtens lade sig gøre.
2. Gem kampagnen
Nu skal du blot gemme ved at trykke på Create.
Vi anbefaler ikke at ændre kampagner, når de allerede er i brug/aktive. Hvis du skulle have ændringer til en kampagne, ødelægger det ikke kampagnen. Hvis du skal genbruge kampagnen, anbefales det at lave en ny. På denne måde vil din data blive gemt de rigtige steder.
Sådan ser du din kampagne
Sign up-workflow
Hvis du vælger et sign-up workflow, vil du få et direkte link til at kunne se din kampagne.
Upgrade workflow
Hvis du vælger et upgrade workflow, som tager udgangspunkt i en eksisterende betalingsaftale, vil du kunne tage en subscriptionGuid og teste det.
Ønsker du at teste det?
Hvis du har brug for at teste det, eller hvis du som bureau skal i gang med kampagnen, har vi lavet denne guide, der viser hvordan du kan forudfylde felterne.