I takt med Agency hvervning, oprettes adskillige Leads og Sessions. Leads repræsenterer de personer Agencies har forsøgt at lukke en aftale med, hvor sessions repræsenterer hvert unikt forsøg eller handling med de enkelte leads. Dvs. i tilfælde af der indgår flere forsøg eksempelvis ved udskiftning af inaktiv betalingsmetode og opgradering af beløb, oprettes flere Sessions i relation til ét Lead.
Leads
Leads repræsenterer de personer Agency har lukket en aftale med, og er derfor oversigten af alle succesfulde gennemførte handlinger. En succesfuld handling skal ikke kun betragtes som en medlemsopgradering, men også et skift af betalingsmetoder for det enkelte lead.
Under Leads vil de nyeste succesfulde handlinger være i toppen og rummer følgende kolonner:
- Created - Det eksakte tidspunkt for, hvornår leadet blev gennemført.
- External lead ID - Det unikke ID er med til at samle information, hvis der eksempelvis er flere sessions på samme lead. Du kan læse mere om, hvordan du sammensætter linket og hvordan ExternalLeadID kan defineres: forudfyldning til Onboarding kampagner.
- Campain - Navnet på kampagnen som leadet er oprettet ud fra.
- Agency - Organisationen ser det samme som jer her, hvorfor det er jeres navn der står under Agency.
HVAD KAN MAN SE PÅ ET LEAD?
Hvis vi åbner et lead, vil det være muligt at se de sessions der har været (såfremt der er angivet et ExternalLeadID). Et eksempel på en session kunne være, at du er blevet afbrudt under opkaldet og ikke kan komme i kontakt med dem. Alle disse sessioner vil fremgå på det enkelte lead.
Sessions
Sessions er alle de forsøg der har været på de forskellige leads. Du vil derfor opleve, at der kan være flere sessions på samme lead. Et eksempel kunne være, hvis du bliver afbrudt og skal kontakte leadet igen. For at samle sessions på ét lead, er det en god idé at benytte sign-up, External lead ID, som automatisk vil samle informationen via eksisterende SubscriptionGuid, Upgrade.
Alle sessions tilknyttet organisationen kan findes her. Via filtrering kan du finde specifikke sessions for den enkelte kampagne.
INDDELING AF FORSKELLIGE STATUSSER
- New - er de sessions der lige er sendt ind, men i praksis vil i næsten aldrig møde dette.
- Processing - dem der er sendt ind til gateway
- Complete - dem der er afsluttet
- Rejected - Lead har afvist
- Failed - Gateway har fejlet
- Expired - Session blev aldrig afsluttet
ÅBNING AF EN SESSION
Hvis I har brug for mere information af en session, er det muligt at trykke sig ind og få mere information. Alt efter hvad status og intentionen er, vil informationerne variere. Du kan se eksempler længere nede i guiden.
Ovenstående billede viser en succesfuld tilmelding til en fast betalingsaftale.
Eksempler på andre sessions:
- Succesfuld aktiv betalingsaftale sat på pause:
- Fejlet pausering af en betalingsaftale:
- Udløbet Sign-up aftale: