Der kan altid kun være en aktiv betalingsmetode tilknyttet til en betalingsaftale. Det kan forekomme at der findes flere aktive betalingsmetoder for den enkelte betalingsaftale, fx fordi donor/medlem har ændret sin betalingsmetode. Dette forårsager ikke fejl i OnlineFundarising, men donor/medlem kan have præferencer omkring hvilken betalingsmetode der skal tages i brug.
I tilfælde af at der findes flere betalingsmetoder, så kan OnlineFundraising brugeren gå ind og vælge, hvilken betalingsaftale, der skal være aktiv i forbindelse med betalingsaftalen.
Bemærk: Det er ikke muligt at rette betalingsmetode for betalingsaftaler på SMS.
1. Gå til betalingsaftalen
Fremsøg den anktuelle betalingsaftale (Subscription). Den hurtigste vej er typisk at fremsøge kontakten og vælge betalingsaftalen. I afsnittet Payment method har du muligheden for at vælge Select. Valgmuligheden findes kun, hvis der er mere end én betalingsmetode.
2. Vælg aktiv betalingsmetode
Du har nu muligheden for at vælge mellem de tilgeængeligebetalingsmetoder. Afslut med Confirm.