Med OnlineFundraising kan du tage imod donationer med forskellige betalingsmidler, men netop faktura kan ikke håndteres automatisk. Det skyldes, at faktura som sådan ikke er en straks-betaling, men snarere en anmodning om overførsel med tilhørende logik i forhold til rykkere mv.
Den slags håndteres bedst i jeres regnskabsprogram, men det er nemt at trække data ud fra OnlineFundraising og derefter importere det til jeres regnskabsprogram. Bruger I en løsning som e-conomic, kan betalingen herefter automatiseres, så faktura dannes automatisk med aftalt interval.
Denne artikel beskriver, hvordan du eksporterer data fra OnlineFundraising.
Trin 1: Vælg Export-modulet og opret ny eksport
- I menuen til venstre vælger du Export-modulet
- Klik herefter på New export i øverste højre hjørne

Trin 2: Vælg korrekt eksportformat
Vælg DataSet i menuen. Det giver dig mulighed for at hente alle data fra formularen:
Trin 3: Sæt filter på
Du skal nu sortere data, så du kun får faktura-data med.
- Vælg Payment method type under Field, og sæt Value til Invoice
- Hvis du kun ønsker faktura fra en specifik formular, kan du vælge Add og vælge form_id equal to XX (formularnummer)

Trin 4: Vælg tidsperiode
Herefter skal du vælge, hvilken periode du vil trække data fra.
- Det gør du ved at tilføje et ekstra filter – klik på Add
- Vælg herefter den periode, som passer til jeres arbejdsgang. Det kan fx være formularudfyldelser efter en bestemt dato:
Hvis I har flere formularer, der tilbyder betaling på faktura, kan I sætte Form id på som filter.

Trin 5: Opret eksport
- Angiv hvem der skal modtage en notifikation, når data er klar. Det angiver du øverst til højre, hvor du også kan tilpasse filformatet:
- Klik da Create
Herefter dannes filen, og du får en notifikation, når den er klar. Når den ligger klar, kan du downloade den ved at klikke på ikonet ud for linjen. Så lægges filen i din download-/overførselsmappe.