Betalingskanaler

Betalingsservice: Sådan skifter du dataleverandør

Senest redigeret:

I denne guide gennemgår vi trin for trin, hvordan I kan overdrage håndteringen af jeres Betalingsservice-aftaler til os.

Hvis du ikke er blevet henvist til denne guide af os, men ønsker at lade os håndtere jeres Betalingsservice-aftaler, kontakt os da først på support@onlinefundraising.dk

Trin 1: Vi planlægger sammen

I samarbejde beslutter vi, hvilken måned overdragelsen af dataleverandørskabet for jeres Betalingsservice-aftaler skal gennemføres. Det sker typisk mellem d. 10 og 20. i måneden, da den timing giver jer indblik i indeværende måneds opkrævninger ved BS602-filen. Det giver os desuden tid til at importere jeres betalingsaftaler i OnlineFundraising inden Betalingsservices frist for BS601-filen for næste måneds opkrævninger.

Trin 2: I giver os fuldmagt og sender oplysninger om kreditoraftale

Når planen er afstemt, skal I: 

1. Sende os foreningens vedtægter

2. Sende os referat af seneste generalforsamling, hvor bestyrelsens sammensætning fremgår – eller en fuldstændig bestyrelsesoversigt 

3. Udfylde og sende denne fuldmagt til os, så vi kan anmode Betalingsservice om overdragelsen: Fuldmagt til Betalingsservice

Du finder også linket til fuldmagten til denne side: Skift dataleverandør til Betalingsservice

Sådan udfylder du fuldmagten 

  • Virksomhedens/foreningens navn og CVR-nr. (fuldmagtsgiver)
    Jeres oplysninger.

  • Fuldmagtsgivers underskrift(er)
    De tegningsberettigede underskriver ifølge jeres vedtægter.

  • Fuldmagt gives til
    OnlineFundraising ApS, CVR-nr. 37273457

    Send den udfyldte fuldmagt til support@onlinefundraising.dk

4. Send oplysninger om jeres BS-kreditoraftale

For at vi kan oprette jer korrekt i OnlineFundraising, skal vi bruge følgende oplysninger:

  • Benytter I aktuelt Total- eller Basisløsning hos Betalingsservice? (Dvs. udsender I aktuelt FI-kort via Betalingsservice?)
  • BS-kreditoraftalenr.
  • BS Subsystem (typisk BS1)
  • Debitorgruppenr. (typisk 0001)
  • Jeres CVR-nr.

Hvis du er i tvivl om nogen af disse oplysninger, kan du kontakte Betalingsservice på telefon 44 89 26 50, og så kan de bekræfte jeres opsætning. Det er vigtigt, da ukorrekt information vil føre til fejl under opsætningen.

Trin 3: Vi anmoder om overdragelsen

Med den underskrevne fuldmagt og jeres oplysninger anmoder vi Betalingsservice om overdragelsen af dataleverandørskabet i henhold til vores plan. Vi holder jer orienteret undervejs. Behandlingen af anmodningen tager typisk 10 dage hos Betalingsservice.

Trin 4: I sender os datagrundlag for betalingsaftaler

For at sikre korrekt automatisk opkrævning via OnlineFundraising skal vi modtage følgende oplysninger for hver betalingsaftale:

  • Kontaktoplysninger (navn, adresse, tlf., e-mail, CPR etc.)
  • Betalingsaftalens formål og evt. bogføringskode
  • Beløb
  • Frekvens
  • Dato for næste opkrævning
  • BS-aftalenr.
  • BS-kunde/medlemsnr.

Du sender disse oplysninger krypteret til os via: Sikker upload

Vi reviderer datagrundlaget sammen med jer og importerer det, så det passer med Betalingsservices frist. 

Har du spørgsmål eller brug for hjælp undervejs? Kontakt os på support@onlinefundraising.dk.