Betalinger

Sådan annullerer du en betaling

Senest redigeret:

1. Find den betaling du ønsker at annullere

Når du ønsker at annullere en betaling, skal du først og fremmest finde betalingen i OnlineFundraising. En betaling, der endnu ikke er opkrævet, vil være i det state, der hedder pending. Da det typisk vil være en nyere betaling, du ønsker at annullere, finder du den allernemmest ved at gå til Payments, som ligger under menupunktet Transactional i OnlineFundraisings hovedmenu. Som udgangspunkt er de nyeste betalinger nemlig vist i toppen af listevisningen.

 

1.1. Filtrer søgningen efter Pending

Til højre i listevisningen kan du filtrere søgningen, så du kun ser de betalinger, der er pending. Klik Filter, og vælg derefter Pending.

Payments - pending - search.png

1.2. Søg efter betalingen

Du har også mulighed for at finde betalingen, hvis du f.eks. har betalings-ID, telefonnummer eller e-mail på kontakten. 

Payments - charged with search.png

 

2. Annuller betalingen

Når du har fundet frem til den betaling, du ønsker at annullere, klikker du på den, og et vindue åbner med selve betalingen. Klik da Cancel, som du finder i toppen af indbetalingsvinduet.

Cancel payment.png


Hvad sker der så?

Annulleringen lægges i en kø og sætter efter nogle minutter processen i gang. Når systemet har behandlet forespørgslen, i dialog med den relevante betalingsgateway, vil betalingen blive vist med state: Cancelled. Den pågældende person vil ikke blive opkrævet.

OBS. Der kan gå op til 20 minutter, før betalingsstatussen skifter. Vær opmærksom på, at der ikke bliver sendt en notifikation til donor. Er betalingen knyttet til en subscription, og skal donor ikke opkræves i fremtiden, skal du huske også at annullere den tilknyttede subscription. Læs, hvordan du gør her.

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 0 fandt dette nyttigt