Hvis en kontakt ønsker at blive anonymiseret, er det vigtigt, at oplysningerne bliver slettet effektivt, så det ikke er muligt at genskabe oplysningerne. Du kan læse mere om persondatalovgivningen og retten til at blive glemt i vores guide.
1. Find frem til kontakten
Det første du skal gøre er at finde frem til den giver eller det medlem, der ønsker at blive anonymiseret. Du skal enten kende kontaktens telefonnummer eller e-mailadresse.
Vælg Transactional og herefter Contacts i OnlineFundraisings hovedmenu.
Indtast derefter telefonnummeret eller e-mailadressen i søgefeltet Search by phone or email, så de(n) kontakt(er), som er oprettet i OnlineFundraising med den indtastede data, bliver vist.
2. Klik på kontakten og forbered anonymisering
Før du kan gå videre og anonymisere kontakten, skal du først sørge for, at der ikke er nogen:
- Pending Payment (læs her, hvordan du løser det)
- Pending/Active Payment Method (læs her, hvordan du løser det)
- Active Subscription (læs her, hvordan du løser det)
3. Klik på Anonymise
Du er nu klar til at anonymisere kontakten, hvilket gøres i toppen af vinduet under knappen: Anonymise.
Kontakten er nu anonymiseret, og der sendes ikke en notifikation i form af sms eller e-mail, da data på giveren/medlemmet ikke længere eksisterer. Status vil skifte til Anonymised.