Ønsker du at se alle dine givere og medlemmer, skal du kigge under Contacts i menupunktet under Transactional. Her kan du se en liste med de kontakter, din organisation har modtaget gennem OnlineFundraising.
Contacts er dit go-to sted, hvis du f.eks. skal hjælpe en donor, der ønsker at ændre oplysninger på deres aftale eller opdatere deres kontaktinformationer.
Sådan søger du en kontakt frem
Når du skal finde en kontakt, er det første, du skal gøre at vælge Transactional og herefter Contacts i hovedmenuen.
I søgefeltet kan du indtaste en af følgende oplysninger for at finde den ønskede kontakt:
- Telefonnr. (med og uden landekode +45)
- CPR-nummer
- CVR-nummer
- External ID (fx en reference i CRM)
Når du indtaster en af disse oplysninger, vil den relevante kontakt blive vist, og du kan hurtigt finde den ønskede information.
Persondata
Når du tager imod oplysninger om givere og medlemmer, skal du være opmærksom på at overholde persondatalovgivningen, som stiller krav til, hvordan du behandler og opbevarer personoplysninger.
I OnlineFundraising behandler vi persondata, som du indsamler om dine givere og medlemmer. Disse afhænger af, hvilke oplysninger du tager imod under oprettelsen; hvad end det er på din hjemmeside, via telemarketing eller gadehvervning eller håndtering af ind- og udadgående sms-beskeder. Herunder er også godkendelse af betalingsoplysninger via betalingsgateways, indløsere og andre oplysninger, som er nødvendige for at godkende betalingsmidlet. Læs mere i vores databehandleraftale.
Af samme årsag er der forskel på, hvorvidt du vælger at anonymisere eller arkivere en kontakt. Når du anonymiserer en kontakt, kan du ikke finde vedkommende igen. Vælger du kun at arkivere en kontakt, har du mulighed for at finde personoplysningerne frem igen.
Dublethåndtering
OnlineFundraising laver ikke dublethåndtering. Hvis du er interesseret i dublethåndtering, skal du gøre det via en integration – typisk et CRM – som har flere datapunkter, der kan afgøre, hvorvidt der er tale om en dublet eller ej.
Én person kan godt optræde som flere forskellige kontakter i OnlineFundraising. Det skyldes, at OnlineFundraising opretter en ny kontakt for hver gang, en person foretager en ny selvstændig enkeltbetaling eller opretter en ny betalingsaftale – medmindre du benytter dig af en CRM-integration, hvor kontakterne flettes automatisk.