Modtag sms'er

Opsæt sms-kampagner uden svarbesked

Senest redigeret:

Sms-kampagner uden svarbeskeder er til dig der planlægger at følge op på indsendte sms'er udenom OnlineFundraising. Det kan for eksempel være at sms'er på denne kampagne skal dirigeres videre til et eksternt system, såsom et CRM-system, der kan sende beskeder, lave mere avancerede kommunikations-flow eller noget helt tredje. Med andre ord er det muligt at bygge logikken for, hvad der skal ske og hvilken besked der skal sendes, i det system du integrerer til. 

Opret en ny kampagne

Først går du til SMS -> Inbound SMS -> Campaigns -> Create new campaign

1. Vælg et navn til kampagnen

Dernæst vælger du et navn til din kampagne. Navnet vil kun optræde på listen, som du finder under Campaigns, og det vil dermed ikke være synligt for vedkommende, der sender sms'en. 

2. Vælg type svarbesked

Vælg, hvilken type svarbesked du ønsker at oprette under punktet Select service: Her vælger du No response.

4. Tilføj metadata

Ønsker du at knytte noget ekstra data til din sms-kampagne, kan du tilføje metadata. Metadata er kun tilgængeligt i OnlineFundraising, og personen, der sender sms'en, kan ikke se denne data. Et eksempel på metadata kan være: Key: "Kampagne" Value: "vinterkampagne2022". 

Metadata kan hentes via API og og udnyttes i en integration til et eksternt system, for eksempel CRM, og er derfor særligt relevant for denne type kampagne.

sms_campaign_message-metadata.png

5. Gem kampagnen

Til sidst er der kun tilbage at trykke Create for at oprette kampagnen (eller Update hvis du laver ændringer). Hvis det er en ny kampagne, skal du nu ind under dit keyword og vælge denne kampagne. Dette er beskrevet i vores guide til reservation af nyt keyword sms_campaign_message-create.png

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 0 fandt dette nyttigt