Første gang du skal reservere et keyword, anbefaler vi at tage et kig på priserne for abonnement og keyword-reservationer.
Bemærk, at dit abonnement starter automatisk ved første reservation. Se nederst, hvordan du deaktiverer et keyword, så du ikke længere faktureres for det.
Reservering af keywords
Har du tidligere reserveret et keyword (ligesom nedenstående skærmdump), er dit abonnement allerede i gang. Hvis du er i tvivl om prisen for ekstra keywords, kan du se dem her. Der er ingen grænser for, hvor mange keywords du kan reservere.
Sådan gør du
1. Gå til SMS Inbound
Gå ind på OnlineFundraising, hvor du finder SMS Inbound i venstre side i hovedmenuen. Klik dér og vælg keywords. Dernæst klikker du Reserve new keyword i højre hjørne.
2. Tjek tilgængelighed
For at reservere et keyword kræver det, at andre ikke allerede har reserveret det på den shortcode du bruger. Start derfor med at tjekke, om dit ønskede keyword er ledigt. Det koster ikke noget at søge efter et keyword – heller ikke når du trykker check.
Til venstre kan du vælge, hvilken shortcode du ønsker at bruge. Shortcode er det telefonnummer, som keywordet skal sendes til.
Bemærk, at hvis du vælger to shortcodes til samme keyword, vil det stadig tælle som to keywords, og du vil derfor blive opkrævet for to keywords.
Hvis du har nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os på support@onlinefundraising.dk
2.1. Keyword er ledigt
Hvis keywordet er ledigt, vises det som Available, og du har nu mulighed for at reservere det. Tryk på Reserve.
Så snart keywordet er reserveret og aktivt, kan du tilknytte det din kampagne. Du har nu også muligheden for at reservere et subkeyword.
2.2. Keyword er ikke ledigt
Hvis keywordet derimod ikke er ledigt, vil det vises som Not available.
3. Opsæt dit keyword
Når du har reserveret dit keyword, vil nedenstående billede komme frem på din skærm.
1. Campaign
Kampagnen definerer hvad der skal ske, når donor/medlem sender en sms til din organisation (donation, start betalingsaftale, send svarbesked). Hvis du har lavet en kampagne, kan du vælge den her i dropdown-menuen. På denne måde forbindes kampagnen med keywordet. Hvis du ikke har lavet en kampagne, kan du læse hvordan her.
2. Error message
Hvis I ikke har en aktiv kampagne tilknyttet keywordet, kan I sende en besked tilbage. Det kunne eksempelvis være: "Tak for din besked. Vi fandt desværre ikke en aktiv kampagne, rigtig god dag."
3. Test the message
Du kan indtaste dit telefonnummer og modtage en sms for at teste beskeden.
4. Webhook endpoint
Vil du modtage webhooks for keywordet, kan url-adressen indsættes her.
Reservering af subkeywords
Da du allerede har dit keyword vil alle subkeywords være ledige (medmindre I naturligvis allerede har reserveret det) Du finder reservering af subkeywords lige under reservering af keywords.
1. Vælg dit keyword
I venstre side vælger du det keyword, du ønsker at oprette subkeyword til. I ovenstående har vi valgt fbtest.
2. Indtast dit subkeyword
Når du har valgt dit keyword, kan du søge efter det subkeyword, du har brug for. På samme måde som ved reservering af keywordet, kan du ser se, om det er ledigt eller ej.
Du kan altid deaktivere keywordet, der i så fald vil være synligt på listen måneden ud.
Sletning og genbrug af keywords?
Bliv klogere på, hvordan du sletter og genbruger keywords til nye kampagner i denne supportartikel >