Modtag sms'er

Sådan reserverer du keywords og subkeywords

Senest redigeret:

Skal du reservere dit første keyword? Så anbefaler vi, at du tager et kig på på priserne for abonnement og keyword-reservationer.

Skal du tage imod donationer? Så skal du have styr på sms-indsamlingstilladelsen først.

Bemærk, at dit abonnement starter automatisk ved første reservation. Du betaler hver måned, indtil du deaktiverer dit keyword, fordi keywordet er låst til jeres organisation.

Der er ikke noget maks på antal keywords, I kan reservere. Har I brug for rigtig mange, kan I overveje at købe jeres egen shortcode (4-cifret nummer). Så betaler I kun for dét, og ikke pr keyword. Kontakt supporten, hvis du vil vide mere om dette. 

 

Sådan reserverer du et keyword

1. Gå til SMS Inbound

Log ind på OnlineFundraising, hvor du finder SMS Inbound i venstre side i hovedmenuen. Klik dér og vælg Keywords. Dernæst klikker du Reserve new keyword i højre hjørne. 

2. Tjek tilgængelighed

For at reservere et keyword kræver det, at andre ikke allerede har reserveret det på den shortcode, du vil bruge. Start derfor med at tjekke, om dit ønskede keyword er ledigt. Det koster ikke noget at søge efter et keyword – heller ikke når du trykker Check. 

sms_reserve-check.jpeg

Til venstre kan du vælge, hvilken shortcode du ønsker at bruge. Shortcode er det telefonnummer, som keywordet skal sendes til.

Bemærk, at hvis du vælger to shortcodes til samme keyword, vil det stadig tælle som to keywords, og du vil derfor blive opkrævet for to keywords.

Hvis du har nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os på support@onlinefundraising.dk 

2.1. Keyword er ledigt 

Hvis keywordet er ledigt, vises det som Available, og du har nu mulighed for at reservere det. Tryk på Reserve. 

sms_reserve-check-available.jpeg

Så snart keywordet er reserveret og aktivt, kan du tilknytte det din kampagne. Skal du bruge keywordet til en anden kampagne, kan du også skifte det her.
Du har nu også muligheden for at
reservere et subkeyword

2.2. Keyword er ikke ledigt 

Hvis keywordet derimod ikke er ledigt, vil det vises som Not available. 

sms_reserve-check-not-available.jpeg

3. Opsæt dit keyword

Når du har reserveret dit keyword, vil nedenstående billede komme frem på din skærm. 

reserve-keyword.png

1. Campaign 

Kampagnen definerer hvad der skal ske, når donor/medlem sender en sms til din organisation (donation, start betalingsaftale, send svarbesked). Hvis du har lavet en kampagne, kan du vælge den her i dropdown-menuen. På denne måde forbindes kampagnen med keywordet. Hvis du ikke har lavet en kampagne, kan du læse hvordan her

2. Error message 

Hvis der ikke findes en aktiv kampagne på keywordet, kan I sende en alternativ besked tilbage. Det kunne eksempelvis være: "Tak for din besked. Bliv klogere på vores arbejde på xxx. Mvh Organisation" 

3. Test the message 

Du kan indtaste dit telefonnummer og modtage en sms for at teste beskeden.

4. Webhook endpoint  

Vil du modtage webhooks for keywordet, kan url-adressen indsættes her. 

Reservering af subkeywords

Da du allerede har dit keyword vil alle subkeywords være ledige (medmindre I naturligvis allerede har reserveret det) Du finder reservering af subkeywords lige under reservering af keywords.

sms_reserve-subkeyword-check.jpg

1. Vælg dit keyword

I venstre side vælger du det keyword, du ønsker at oprette subkeyword til. I ovenstående har vi valgt fbtest.

2. Indtast dit subkeyword

Når du har valgt dit keyword, kan du søge efter det subkeyword, du har brug for. På samme måde som ved reservering af keywordet, kan du ser se, om det er ledigt eller ej.

Du kan altid deaktivere keywordet, der i så fald vil være synligt på listen måneden ud.

 

Sletning og genbrug af keywords?

Bliv klogere på, hvordan du sletter og genbruger keywords til nye kampagner i denne supportartikel >

 

 

 

 

 

 

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 0 fandt dette nyttigt