For at oprette en ny kampagne i Onboarding, skal du først oprette et workflow, som du kan tilknytte din kampagne. Når du har oprettet det, kan du tildele workflows på tværs af kampagner.
1. Opret kampagnen
Naviger til Onboarding i menuen, og klik på Campaigns. Vælg herefter Create new.
Derefter får du følgende vindue op.
Udfyld følgende:
-
Campaign name: Angiv et beskrivende navn til din kampagne, som også vil være synligt for dit bureau eller interne afdeling. Navnet kan redigeres senere.
-
Description: Tilføj en kort beskrivelse af kampagnens formål, som også kan ses af dit bureau eller interne afdeling. Det hjælper med at give et overblik over kampagnen og kan også ændres senere.
-
Workflow: Vælg et eksisterende workflow fra drop-down-listen. Hvis der ikke findes et passende workflow, kan du oprette et nyt. Der er ingen begrænsning for antallet af kampagner eller workflows.
-
Assign to agency: Vælg det bureau eller interne afdeling, der skal arbejde på kampagnen. Hver kampagne kan kun tilknyttes ét bureau. Du kan dog godt tilknytte flere kampagner til samme workflow. Vi anbefaler, at du opretter en ny kampagne, hvis du skal have et andet bureau ind over.
-
Running period: Angiv den periode, kampagnen skal løbe over. Perioden kan ændres efter behov. Når perioden udløber, vil det være vist med røde tal, men kampagnen bliver ikke arkiveret.
2. Gem kampagnen
Klik på Create for at gemme din kampagne.
Vi anbefaler, at du ikke ændrer kampagner, når du er aktive. Hvis der opstår ændringer, anbefaler vi, at du opretter en ny kampagne, så din data bliver gemt de rigtige steder.
Sådan ser du din kampagne
Sign up-workflow
Hvis du bruger et tilmeldingsflow, får du et direkte link til at se din kampagne.
Upgrade-workflow
Hvis du bruger et opgraderingsworkflow, der tager udgangspunkt i eksisterende betalingsaftaler, får du en subscriptionGuid til testbrug.
Ønsker du at teste det?
Hvis du har brug for at teste det, eller hvis du som bureau skal i gang med kampagnen, har vi lavet denne guide, der viser hvordan du kan forudfylde felterne.