Onboarding – telemarketing og gadehvervning

Sessions i Onboarding Agency

Senest redigeret:

 

Efterse resultater fra Onboarding 

Når du skal følge op på en Onboarding kampagne, skal du blandt andet kigge ind i Sessions. Sessions er alle de forsøg på at kontakte et lead, som I har lavet via Onboardings kampagner. Nogle er succesfulde, andre ikke.

Denne guide vil introducere dig til begrebet, hvordan du analyserer data og hvornår en session skal ses som succesfuld. 

 

Hvad er sessions?

Sessions er som nævnt alle de forsøg, der har været på de forskellige kampagner. Du vil derfor opleve, at der kan være flere sessioner på samme lead. Et eksempel kan være hvis du bliver afbrudt og skal kontakte leadet igen. 

 

For at samle sessioner på ét lead, er det en god idé at benytte sign-up, External lead ID, som automatisk vil samle informationen via eksisterende SubscriptionGuid,  Upgrade.

OB_A_-_Sessions.png

 

1. Sessions 

Denne liste er sorteret på samme måde som de andre, nemlig med de nyeste i toppen. Via filtrering kan du finde specifikke sessions for en enkelt kampagne. I det følgende gennemgår vi de enkelte kolonner.

 

Status

Sessions er inddelt i forskellige statuser, så du kan følge med i, hvad status er med de forskellige sessions. 

  • New - er de sessions der lige er sendt ind, men i praktisk vil i næsten aldrig se denne status. 
  • Processing - dem der er sendt ind til gateway 
  • Complete - dem der er afsluttet 
  • RejectedLead har afvist
  • Failed - Gateway har fejlet
  • Expired - Session blev aldrig afsluttet 

Created

Created angiver tidspunktet på, hvornår den session har fundet sted. Vores formatering er YYYY-MM-DD (år, måned, dato) HH-MM-SS (time, minut, sekund) 

Intention

Denne beskrivelse, kommer automatisk i forbindelse med det oprettede workflow. 

Campaign

Navnet på kampagnen er, hvad organisationen har kaldt den. 

Workflow

Som med kampagnen, vil navnet her også være defineret af dem.

Agency

Dette vil være navnet på dit agency, da visningen er den samme som organisationen får. 


2. Filter 

Her har I muligheden for at se flere sessions på listen, hvor standarden er 10. Det kan I også sortere på Campaigns. 

 

OB_A_-_Leads_filter.png

 

3. Åbning af en session 

Hvis I har brug for mere information af en session, er det muligt at trykke sig ind og få mere information. Alt efter hvad status og intentionen er, vil informationerne variere. Du kan se eksempler længere nede i guiden. 

OB_A_-_Session_single_a_bning.png

Ovenstående billede viser en succesfuld tilmelding til en fast betalingsaftale. 

 

Forklaring af oplysninger i venstre side

I øverste venstre hjørne finder du information om den pågældende handling, her "session to change payment method". Her har vi altså ændret betalingsmidlet. 

Boksen under giver nogle basis informationer om hvem og hvad: 

  • Status - Eksempelvis Completed, i dette tilfælde altså fuldført. 
  • Created - hvornår er denne session fuldført
  • Service type - Dette er en blanding af intention og betalingstype (enkelt eller gentagne), som du kan læse mere om her. 
  • Campaign - jeres navn på kampagnen 
  • Workflow - angiver hvilket workflow, der er blevet brugt 
  • Merchant - Organisationens navn 
  • Agency - Jeres navn
  • User - det navn I har givet phoneren/brugeren som har talt med det pågældende lead. 

Contact information: 

I dette tilfælde er der tale om en Upgrade, så her eksisterer kontakten allerede i OnlineFundraising. Hvis der er tale om et Sign-up workflow, vil der i stedet blive oprettet en kontakt. 

 

Agreement details: 

Da vi har skiftet betalingskort på en eksisterende aftale, vil du her se donors aftaleinformation. Se nedenstående billede. 

OB_A_-_Session_single_agreement_details.png

Eksempler på andre sessions

Her er en aktiv betalingsaftale sat på pause succesfuldt: 

OA_-_Session_Open_Subscription_on_hold_Completed.png

Sådan vil en fejlet pausering af en betalingsaftale se ud: 

OA_-_Session_Open_Subscription_on-hold_Failed.png

En sign-up aftale, der er udløbet, kan se sådan ud: 

OA_-_Session_Open_Sign-up_Expired.png

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 0 fandt dette nyttigt