Onboarding – telemarketing og gadehvervning

Sessions i Onboarding Agency

Senest redigeret:

Efterse resultater fra Onboarding 

En del af opfølgningen for resultaterne af Onboarding via telemarketing, er sessions. Sessions er alle de forsøg/sessioner I har lavet på kampagner. Denne guide, vil hjælpe dig med at forstå hvad det betyder og hvornår det ses som en succesfuld session – som er et lead.

Hvad er sessions?

Sessions er som nævnt, alle de forsøg der har været på de forskellige kampagner. Du vil derfor opleve at der kan være flere sessions på samme lead. Et eksempel kunne være, hvis du bliver afbrudt og skal kontakte leadet igen.

 

For at samle sessioner på ét lead, er det en god idé at benytte sign-up, External lead ID, som automatisk vil samle informationen via eksisterende SubscriptionGuid,  Upgrade.

OB_A_-_Sessions.png

 

1. Sessions 

Denne liste er sorteret, på samme måde som de andre, nemlig de nyeste i toppen. Alle sessioner på de tilknyttet organisationer kan findes her, og via filtrering kan du finde specifikke sessions for en enkelt kampagne. I det følgende gennemgår vi de enkelte kolonner.

Status

Sessions er inddelt i forskellige statuser, så du kan følge med i, hvad status er med de forskellige sessions. 

  • New - er de sessions der lige er sendt ind, men i praktisk vil i næsten aldrig se denne status. 
  • Processing - dem der er sendt ind til gateway 
  • Complete - dem der er afsluttet 
  • RejectedLead har afvist
  • Failed - Gateway har fejlet
  • Expired - Session blev aldrig afsluttet 

Created

Created angiver tidspunktet på, hvornår den session har fundet sted. Vores formatering er YYYY-MM-DD (år, måned, dato) HH-MM-SS (time, minut, sekund) 

 

Intention

Denne beskrivelse, kommer automatisk i forbindelse med det oprettede workflow. 

Campaign

Navnet på kampagnen er, hvad organisationen har kaldt den. 

Workflow

Som med kampagnen, vil navnet her også være defineret af dem. 

Agency

Dette vil være navnet på dit agency, da visningen er den samme som organisationen får. 


2. Filter 

Her har I muligheden for at se flere sessions på listen, hvor standarden er 10. Det kan I også sortere på Campaigns. 

 

OB_A_-_Leads_filter.png

 

3. ÅBNING AF EN SESSION 

Hvis I har brug for mere information af en session, er det muligt at trykke sig ind og få mere information. Alt efter hvad status og intentionen er, vil informationerne variere. Du kan se eksempler længere nede i guiden. 

OB_A_-_Session_single_a_bning.png

Ovenstående billede viser, en succesfuld tilmelding til en fast betalingsaftale. 

 

Forklaring af information på venstre side

Øvre venstre hjørne, fortæller om hvad der er lavet, "session to change payment method". Her, har vi ændret betalingsmidlet. 

Boksen under giver nogle basis informationer om hvem og hvad: 

  • Status - Completed, i dette tilfæde. Dvs. fuldført. 
  • Created - hvornår er denne session fuldført
  • Service type - Dette er en blanding af intention og betalingstype (enkelt eller gentagne), som du kan læse mere om her. 
  • Campaign - jeres navn på kampagnen 
  • Workflow - angiver hvilket workflow der er blevet brugt 
  • Merchant - Organisationens navn 
  • Agency - Jeres navn
  • User - det navn I har givet brugeren der har snakket med giver/medlem/lead? 

Contact information: 

I dette tilfælde er der tale om en Upgrade, eksisterer kontakten allerede i OnlineFundraising. Hvis der er tale om, et Sign-up workflow vil der blive oprettet en kontakt. 

 

Agreement details: 

Da vi har skiftet betalingskort på en eksisterende aftale, vil du her se deres aftale informationer. Se nedenstående billede. 

OB_A_-_Session_single_agreement_details.png

Eksempler på andre sessions

Her er en aktiv betalingsaftale sat på pause succesfuldt: 

OA_-_Session_Open_Subscription_on_hold_Completed.png

Sådan vil en fejlet pausering af en betalingsaftale se ud: 

OA_-_Session_Open_Subscription_on-hold_Failed.png

En sign-up aftale der er udløbet kan se sådan ud: 

OA_-_Session_Open_Sign-up_Expired.png