Onboarding – telemarketing og gadehvervning

Introduktion til Onboarding (telemarketing og gadehvervning)

Senest redigeret:

Velkommen til Onboarding – værktøjet til at hverve og rette i eksisterende betalingsaftaler med telemarketing, på gaden og i din medlemsservice. Du kan både bruge Onboarding, hvis du laver hvervning og medlemsservice internt eller hvis du samarbejder med eksterne niveauer.

Oversigten

Under Onboarding, som ligger i OnlineFundraisings hovedmenu i venstre side, finder du en oversigt over de vigtigste funktioner i app'en, som giver dig mulighed for oprette og administrere dine kampagner samt holde styr på dine kontakter og samarbejdspartnere.

Overblik - Onboarding-app.png

Campaigns

Her kan du oprette og administrere dine kampagner. Du kan tildele kampagner til forskellige bureauer eller interne afdelinger i din organisation. Læs, hvordan du opretter en ny Onboarding-kampagne her.

Leads

Dette afsnit giver dig en oversigt over alle de kontakter, dit bureau eller interne afdeling har lukket en aftale. De er altså oversigten over succesfulde gennemførte handlinger. En succesfuld handling skal ikke kun betragtes som en medlemsopgradering, men også et skift af betalingsmetoder for det enkelte lead.  Læs mere om leads her.

Sessions

Dine sessioner er de enkelte samtaler du har haft – og dermed alle de forsøg, der har været på de forskellige leads. Du vil derfor opleve, at der kan være flere sessioner på samme lead. Et eksempel kunne være, hvis et opkaldt bliver afbrudt, og du skal kontakt dit lead igen. Læs mere om sessioner her.

Workflows

Dine workflows i Onboarding er en konfiguration af, hvilke handlinger dit agency udfører på dine vegne, og hvilke datapunkter der skal opsamles i den forbindelse. Du kan angive informationer og betingelser, som du ønsker at give medlemmet i forbindelse med samtalen.

Workflows findes i to varianter:

  • Sign-up: Omfatter de handlinger, der udføres i forbindelse med oprettelse af nye aftaler. Læs, hvordan du opretter et Sign-up-workflow her.
  • Upgrade: Omfatter de handlinger, der finder sted i forbindelse med redigering af eksisterende aftaler, fx forøgelse af frekvens og/eller beløb eller udskiftning af betalingsmetoder. Læs, hvordan du opretter et Upgrade-workflow her.

Agencies

Her finder du en liste over de eksterne bureauer eller den interne afdeling, som hverver på dine vegne, f.eks. gennem gadehvervning eller telemarketing. Læs, hvordan du tilføjer dit agency her.

Nyttige videoer

Få Stephans introduktion til Onboarding her.

Scenarie med phoner og giver

Bliv klogere på processen, når phoner ringer ud til giver eller medlem. Processen, hvor giveren skal betale eller oprette en aftale, er nem og enkel med Onboarding. Se Stephan forklare, hvordan det ser ud for både phoneren og giveren.