Onboarding – telemarketing og gadehvervning

Forstå leads og sessions i Onboarding

Senest redigeret:

Når din interne afdeling eller bureau (døbt Agency i Onboarding) hverver nye givere eller medlemmer, bliver der oprettet leads og sessions i Onboarding.

Leads repræsenterer de personer, som dit agency har forsøgt at lukke en aftale med – enten vellykket eller mislykket. Sessions repræsenterer hvert unikt forsøg eller handling med de enkelte leads. Det vil altså sige, at der fx indgår flere forsøg ved udskiftning af inaktiv betalingsmetode og forøget beløb, og derved bliver der oprettet flere sessions i relation til ét lead.

Leads 

Leads.png

Leads repræsenterer de personer Agency har lukket en aftale med, og er derfor oversigten af alle succesfulde gennemførte handlinger. En succesfuld handling skal ikke kun betragtes som en medlemsopgradering, men også et skift af betalingsmetoder for det enkelte lead

Under Leads vil de nyeste succesfulde handlinger være i toppen og rummer følgende kolonner: 

  • Created: Det eksakte tidspunkt for, hvornår leadet blev gennemført.
  • External lead ID: Det unikke ID er med til at samle information, hvis der eksempelvis er flere sessions på samme lead. Du kan læse mere om, hvordan du sammensætter linket og hvordan ExternalLeadID kan defineres: forudfyldning til Onboarding kampagner. 
  • Campaign: Navnet på kampagnen som leadet er oprettet ud fra. 
  • Agency: Organisationen ser det samme som jer her, hvorfor det er jeres navn der står under Agency

Det kan du se på et lead

Når du åbner et lead, er det muligt at se de sessioner, der har været (såfremt der er angivet et ExternalLeadID). Et eksempel på en session kunne være, at du er blevet afbrudt under opkaldet og ikke kan komme i kontakt med dem. Alle disse sessioner vil fremgå på det enkelte lead

OB_A_-_Leads_singleview.png

Sessions 

Sessions er alle de forsøg der har været på de forskellige leads. Du vil derfor opleve, at der kan være flere sessions på samme lead. Et eksempel kunne være, hvis du bliver afbrudt og skal kontakte leadet igen. For at samle sessions på ét lead, er det en god idé at benytte sign-up, External lead ID, som automatisk vil samle informationen via eksisterende SubscriptionGuid, Upgrade.

Session.png

Alle sessions tilknyttet organisationen kan findes her. Via filtrering kan du finde specifikke sessions for den enkelte kampagne. 

OB_A_-_Leads_filter.png

INDDELING AF FORSKELLIGE STATUSSER 

  • New - er de sessions der lige er sendt ind, men i praksis vil i næsten aldrig møde dette. 
  • Processing - dem der er sendt ind til gateway 
  • Complete - dem der er afsluttet 
  • RejectedLead har afvist
  • Failed - Gateway har fejlet
  • Expired - Session blev aldrig afsluttet 

ÅBNING AF EN SESSION 

Hvis I har brug for mere information af en session, er det muligt at trykke sig ind og få mere information. Alt efter hvad status og intentionen er, vil informationerne variere. Du kan se eksempler længere nede i guiden. 

OB_A_-_Session_single_a_bning.png

Ovenstående billede viser en succesfuld tilmelding til en fast betalingsaftale. 

Eksempler på andre sessions:

  • Succesfuld aktiv betalingsaftale sat på pause: 

OA_-_Session_Open_Subscription_on_hold_Completed.png

  • Fejlet pausering af en betalingsaftale:

OA_-_Session_Open_Subscription_on-hold_Failed.png

  • Udløbet Sign-up aftale:

OA_-_Session_Open_Sign-up_Expired.png

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 0 fandt dette nyttigt